Voorbereiding, Amsterdam naar Beijing

30 juli 2019 - Luchthaven Peking Capital, China

Zondag hebben we nog geprobeerd alle benodigheden in te slaan. Zoals een nieuwe rugtas en een fotocamera rugtas. Omdat we natuurlijk alles weer tot op het laatst wilden regelen is dat niet gelukt. Maar goed dan maar geen fotocamera rugtas.

Kwamen we er ook nog achter dat Bruce pas om 11:00 uur gebracht mocht worden, maar gelukkig dacht het pension mee en kon hij nu maandag om 8:00 uur gebracht worden.

En ja hoor dan inpakken. De jongens waren snel gepakt. Het verzamelen van alle spullen ging best rap, maar het ging op de een of andere manier niet. Maar tegen 1:00 uur toch kaar naar bed om vervolgens vroeg op te staan rond 4:30 uur om de laatste spullen in te pakken.

We zijn ingepakt om 7:30 uur Bruce wegbrengen naar Hellevoetsluis. We kregen nog even te horen dat dit niet de bedoeling was. Een groots afscheid was het niet, net als bij het kinderdagverblijf kort en krachtig.

Toen ik nog wilde zwaaien was die al weg.

Hopelijk gaat alle goed.

Daar zitten we dan.... Wachtend op het vliegveld van Beijing om naar Seoul te gaan.

De reis zelf is best goed gegaan. Wel vlogen voor eerst met China Southern airlines. Je zit wat krapper, minder keuze in films eten is wat minder lekker dan Emirates. Maar verder is alles vlot verlopen.

IMG_20190729_115033

We zaten in met z'n vieren in het midden van het pad. En dan is 6 uur toch best lang.

Terence moest aan het eind van de vlucht huilen van de hoofdpijn en buikpijn.

Aangekomen in Beijing hadden we plannen om de stad in te gaan.

We vroegen het na en de maatschappij bood ons een hotel aan omdat we zolang moesten wachten 12 uur.

Dit aanbod konden we niet afslaan wel is het zo dat ze alles in sneltreinvaart van ons verwachten. Snel de formulieren van het visum invullen en dan wachten. Snel naar een ander punten en dan wachten. Voor we het wisten hebben bijna 2 uur gewacht.

IMG_20190730_080419IMG_20190730_080422

Bij hotel een ontbijt. En prima kamers. Geen luxe maar je kon in ieder geval slapen.

De jongens hebben weer een beetje energie.

Daar in de buurt was jammer genoeg niets dus Beijing ja daar hebben we niets van gezien. Misschien de terugreis want dan hebben we hetzelfde.

We moesten jammer genoeg weer 4 uur van te voren naar het vliegveld. En dan begint de ellende van wachten.

Over ruim anderhalf uur vertrekken we pas.

IMG_20190730_160736IMG_20190730_160759

1. Marja de Bruin:
    30 juli 2019
    Eerste stuk zit erop👍
  2. Ida de Bruin:
    30 juli 2019
    Wat moesten jullie op het laatst nog veel regelen, maar gelukkig nu dan toch op weg naar Zuid-Korea.
    Wens jullie veel plezier in deze heel andere wereld, geniet ervan.
    Dikke knuffel van ons.
    Fred, Ida en Dennis xxxx
  3. Alie Schuurman:
    1 augustus 2019
    Dat was wel fijn toch even ontbijten en relaxen op een kamer.
    Na zo'n lange vlucht is het wel zwaar even snel door Beiijing.
    Misschien lukt het op de terugweg als alles goed gaat.
    De eerste foto's waren mooi van Korea.
    Ben zo benieuwd genieten jullie er maar goed van.liefs uot Vianen 💋💋
  4. Odesma von Harras:
    1 augustus 2019
    Badankt hoor. Gaan we zeker doen.