Ho Chin Minh

21 augustus 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

De laatste dagen zitten er aan te komen we hebben nog drie dagen in Ho Chin Minh of ook we Saigon. Het een grote moderne stad en hebben een hotel in district 1 midden in het uitgaanscentrum.
Ons hotel ligt in een steegje en heet anders dan op booking.com. het ziet ook wat minder uit.
Op de vierde etage hebben we een familie kamer. Het is dat we al geboekt hebben maar dit is toch wel het slechste wat we hebben gehad. De trap naar de kamer toe was al dat je dacht bleh. Maar goed 2 nachtjes moet te doen zijn.
Beetje de stad verkend en met Uber gaan reizen ideaal.
De 2de dag zijn we naar de Chi Chu tunnels geweest. Ook weer indrukwekkend. De interesse in geschiedenis komt op. Zo onbegrijpelijk dat hele dorpen scholen in de tunnels.
Voor Kenneth waren de tunnels te heftig. Te kleine ruimte waar je amper je kont kan keren. Toch wel redelijk in paniek nam rechtsomkeer. De toon is gezet hahha.
In bus voelde hij nog de paniek.
Het was weer een lange excursie maar zeker de moeite waard.
De dag van betrek naar het oorlogsmuseum geweest. De jongens vonden de vliegtuigen en wapens boeiend om te zien. De foto's waren indrukwekkend en je denkt alleeb maar dit mag nooit meer gebeuren en waarom?
De foto's over de biologische wapens raakten mij het meest ook er nu nog nasleep is en slachtoffers zijn. In de vorm van ernstige verminkingen en aandoeningen.
In de late middag komen Jor, Wen en de kids super leuk om ze weer te zien en hun verhalen te horen. Heerlijk gegeten en nog even samen naar de avondmarkt.
Nog even bijkletsen op hun kamer en dan is toch echt tijd om naar huis te gaan.