Amsterdam naar Dubai, Dubai naar Hanoi

18 juli 2017 - Hanoi, Vietnam

Zo het is eindelijk zover, we gaan naar Vietnam. Wat een gedoe dat inpakken van een backpack. Eigenlijk wil je alles mee en andere kant ook weer niet. En als je dan aan het inpakken bent en je wilt de spullen zoals zonnebrand en schampoo verdelen denk je toch ach stop maar in mijn eigen tas. Eind resultaat mijn tas is voor mijn gevoel niet te tillen. Maar goed het is uiteindelijk gelukt. Ik heb natuurlijk de meeste schoenen;) en ik zal ze gebruiken dus mij hoor je niet klagen.
Thuis nog een beetje opgeruimd en toen een heerlije lunch bij mijn ouders.
Gekroeld met Mikey, want ja elk jaar denken we hopelijk red hij het als we terug komen hij is toch al ruim 18 jaar. Onze lieve hond heeft bij mijn ouders ook vakantie. Elke 2 uur naar buiten en stiekem eten krijgen van mijn vader. Ultra all inclusief.
Mijn vader heeft ons naar Amsterdam gebracht en de koffers afgeven en paspoortcontrole ging voorspoedig. Toch mog ons ritueeltje mc donald en dan boarden.
Prima vlucht in de A360. We zitten op rij 55 in het midden. De kinderen aan de buitenkant en wij aan de binnenkant. Geen ruzie geen gedoe heerlijk. Bijna het hele seizoen 10 gekeken vam de big bang theorie lekker lachen in mijzelf en soms schaamteloos hardop.
Ook de jongens hebben genoten van de films zij hebben niet zo goed geslapen. De oudste man die heeft aardig wat slaap ingehaald elke film die hij startte eindigde na een kwartier met zijn ogen dicht. Al met al een prima vlucht t/m Dubai.
3 uur overstap ook dat was prima. Wachten duurt toch altijd lang.
Op de boardingplaats was het weer ijskoud. Gelukkig hadden we ons nu beter gekleed.
Rij 12 in het vliegtuig vlak achter business class. Niet veel van de vlucht meegemaakt nu is de slaap echt gekomen. Toen het ontbijt kwam wareb we er ook bijna.
Visum betaald en toen stonden we op het vliegveld in Hanoi.
En het was weliswaar droog.
Pinnen het hoogste bedrag ongeveer 115 euro en een sim kaart gekocht. En een taxi voor 25 us dollar naar het centrum van Hanoi.
Daar staan we dan midden in Hanoi met google maps aan op zoek naar een hotel.
Wat een zooitje dat Hanoi verkeer komt van alle kanten wij begrijpen heel goed dat je hier niet kan rijden.
We slapen in Capella hotel vlakbij Friends voor travel voor ongeveer 95 USD voor 2 nachten. Een prima deal we zijn ervoor gegaan. Douchen en dan lekker eten daar gaan we ondertussen voor naar Vietnam, Springrolls here we come.....

Buiten aangekomen worden we meteen belaagd door twee dames met fruit. Kreeg een hoedje op hun waar op mijn schouder.... foto foto foto feee. Kenneth gong overstag een paar Mango's en een kleine ananas voor 250.000 dong. Hoeveel is dat? Voor hij wist werd er een briefje uit hand gevist. Is ook wat om miljonair te zijn en kreeg hij te weinig terug.
We wisten dat we genaaid werden voor onze ogen. Natuurlijk kibbelden we hier nog over. Hoeveel is het nou..... na wat rekenen hebbem ruim voor ruim 20 euro betaald voor 5 kleine mango's en een kleine ananas betaald. Veelste veel. Hup met z'n allen terug naar de dames. Ze had een vergissing gemaakt. Jajajaja, hij krijg nog wat wisselgeld terug. Nu waren we 10euro kwijt. Nog veelste veel maar oke, we hebben ervan geleerd. Voor ons om te rekenen 100.000 dong is ongeveer 4€.
Langs friends for travel geweest waar we hartelijk ontvangen werden met ijskoffie en ijsthee. De tickets voor de trein voor morgen zijn binnen.
Heerlijk gegeten ergens op een zoldertje.
En toen vroeg gaan slapen. Nu is het midden in de nacht en ik ben klaar wakker. Tijd om wat te schrijven.
De jongens liggen heerlijk een beetje bijtanken.
We gaan het beleven....

1. Jeff:
    Leuk verhaal
  2. Ida de Bruin:
    18 juli 2017
    Leuk verhaal om te lezen, wens jullie een goede treinreis, op naar het volgende verhaal
  3. Franny:
    18 juli 2017
    Weer leuk geschreven Odes! Alsof we een beetje mee zijn op vakantie :) Enjoy!!
  4. Linda:
    18 juli 2017
    Leuk verhaal wij gaan ook een beetje op reis.
  5. Linda:
    18 juli 2017
    Zo Odesma we kunnen weer lekker mee genieten
  6. Betul Keskin:
    18 juli 2017
    Geniet ervan Odes en blijf schrijven. Hartstikke leuk om je te volgen op vakantie.
  7. Fatima:
    19 juli 2017
    Super leuk om te lezen heel veel plezier en we blijven jullie volgen