Hanoi en met de nachttrein naar Sapa

22 juli 2017 - Lao Chải, Vietnam

Het is nu bijna 4:00 uur in de ochtend en we zijn onderweg met de slaaptrein naar Sapa.
Hanoi is een hele drukke stad met heel veel winkeltjes, eettentjes en vooral verkeer. De straatjes zijn geordend in categorieen. Zo heb je een hele straat vol met ondergoed, of schoolsspullen of vleeswaren.
Ergens heel handig maar maakt het ook een hele lange straat.
Je moet van chaos houden om hier te kunnen aarden. Want tot rust kom je er niet.
De scooters vliegen je om de oren. Ze komen van voor naar achter en van links en rechts en toeteren continue. Je kijkt letterlijk je ogen uit.
We hebben twee overnachtingen gedaan in een prima hotel. Soms vluchten we even weg uit de drukte in onze kamer om gewoon een dutje te doen. Noemen ze dit nou ouderdom???
Of gewoon last van jetlag, 's nachts konden we niet slapen en gelukkig hebben ze een goed kanaal hbo en hebben we nog Games of Thrones kunnen kijken.
Gisteren hebben we een lange wandeling gemaakt maar een tempel. Het regende zachtjes, maar was nog prima te wandelen. Aan mijn stappen kom ik wel. Mam ik ben niet meer in te halen op health.
Daar aangekomen was het maar een kleine toren en nog gesloten ook.
De terugweg een twee fietsen (riksja) genomen even lekker zitten een tocht met tempels van een uur voor 300.000 dong. Naar mijn idee nog te prijzig, maar oke het was eerst de prijs voor 1 fiets.
Naar het ho chi minh mausoleum geweest nog een tempel. Toen was het uur voorbij. Al met al was het misschien dus maar een klein kwartiertje fietsen.
Toen weer gaan eten bij A New Day. Dit restaurantje is echt aan te bevelen.
Bij Friends for Travel hebben nog meer excursies geboekt, zo gaan we naar Nimh Bin en ook naar een National Park om een grotten toer te doen. Goedkoop zijn deze toers niet, maar na een tijdje bij het Friends for Travel gezeten te hebben en al die blije gezichten en enthousiaste verhalen gehoord te hebben zijn we overstag gegaan.
We worden daar goed en aardig geholpen door Sydney en zijn crew. Het voelt als thuiskomen en ze hebben ook nog heerlijke ice koffie.
Ondertussen is het weer omgeslagen un hevige regen. Straatjes zijn ondergelopen. Hopelijk zit het weer in Sapa een beetje mee.
De mannen liggen allemaal te slapen in de trein. Het schut maar is ook weer goed te doen.
Andere foto's gemaakt door Kenneth zijn te vinden op facebook.

1. Linda:
    Mooie foto .Je loopt wel veel Odes
    Ik haal je niet meer in.
  2. Ida de Bruin:
    22 juli 2017
    Met jouw verhaal reis ik met jullie mee, op naar het volgende verslag lieve groet Ida
  3. Marja de Bruin:
    Veel plezier!