Bangkok en Ayutthaya

5 augustus 2016 - Ayutthaya, Thailand

Woensdag 3 augustus moe aangekomen na een lange reis in het appartement. Wat was dat zoeken zeg. De straten zijn toch niet zo goed aangegeven. Een straat is een hele lange straat.
Het appartement in Sukhumvit, was oud en op het eerste gezicht minder mooi. Maar toch had het alle voorzieningen. We konden zelfs even wassen. Daarn ging het een partij regenen. Met bakken uit de hemel. Als dit maar niet de hele vakantie aan gaat houden. We gingen de volgende ochtend namelijk ook fietsen. Gelukkig stopte het na ons dutje. En hebben we heerlijk gegeten bij een mall.
Fietsen bij Co van Kessel.
Jeetje wat ging die wekker vroeg. Niet mijn gewoonlijke wekker, nee mijn moeder. Heeft de hele nacht liggen spoken. Lekker in de nacht opruimen stoort helemaal niet.
6:00 uur vertrokken van het appartement, met de metro. Toch nog een stuk lopen, maar het is droog!!!
Alleen maar Nederlanders.
Wat was dat leuk zeg. De foto's facebook laten het zien. Even een dutje gedaan en daarna weer eten wat is het leven geweldig.
Het tempo van Ken... is ook erg hoog. Hij vergeet denk ik weleens dat wij korte beentjes hebben. Dus de dutjes zijn erg welkom.
Weer heerlijk gegeten.
En daarNa naar de Patpong. Als bijtjes komen ze op ons bloemetje Ken af. Maar zodra ze zagen dat hij met hele gezin was was het bloemetje snel verwelkt.
Dit keer dus geen pingpong show.
Toch keek Djelano zijn ogen uit. Stiekem want hij zag niets. ;)
Nog wat gekocht, en gepingeld en toen lekker teruggegaan en heerlijk slapen.
Onze stappensteller draait over uren samen met mijn moeder houdt ik de score goed bij.
Deze ochtend zijn we eerst naar het treinstation gegaan. We merken wel dat het lopen en openbaar vervoer zwaar wordt. We zijn ook wel echt nog moe.
We zijn met een taxi naar Ayutthaya gegaan voor ongeveer 85 euro. Met z'n zessen valt dat toch best mee inclusief sightseeing.
We mochten gelijk onze kamer in. Goodmorning by Tamarind.
Het is een guesthouse netjes maar basic. Niets mis mee.
Daarna naar de tempels. Mijn moeder had het al snel gezien... al de bakstenen.
Djelano was niet lekker, dus zij gingen met Terence terug naar de kamers.
Dus ik was op pad met vader en Kenneth.
Tempels waren mooi, maar na drie tempels hadden ook wij het gezien.
Geld gewisseld en toen mocht de chauffeur gaan.
Weer een heerlijk dutje gedaan. We love dutjes.
Daarna naar avondmarkt. Eten eten en nog eten.
En ja daar lagen ze..... de gebakken insecten.
Mijn vader was wel in voor een portie. Vol gruwel keken we hoe hij de worm en andere insecten op at. En uiteindelijk hebben we allemaal geproefd.
Het was eigelijk best lekker. De dikke worm knapperig van buiten beetje zacht van binnen.
De andere insecten beetje veel schilletjes.
Het hele zakje ging leeg.
Deze markt was geweldig. We hebbenvan alles geproefd. De foto's volgen op facebook.
Nu liggen we op bed. Genietend maar zo vermoeid. Morgen lekker uitslapen. Om vervolgens de reis naar Chang Mai te maken.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jorn:
    Leuk Odes!
  2. Jorn:
    5 augustus 2016
    De beste dutjes doe je op vakantie!
  3. Marja de Bruin:
    5 augustus 2016
    Leuk om te lezen, foto's zie ik ooit wel eens