Chiang Mai

8 augustus 2016 - Chang Moi, Thailand

Vanuit Ayutthaya hebben we de nachttrein naar Chiang Mai genomen. De trein had een beetje vertraging maar dat geeft niet. We hadden de trein om een uurtje of vier in de middag.
Op het eerste gezicht zat je goed. Werd er lekker, kwam er lekker eten langs. Raampjes open want we hadden geen airco maar een fan. Dit was echt goed te doen.
Toen de avond viel werden de bedjes opgemaakt ook nog niets aan de hand en ja hoor toen ging het weer keihard regenen gauw ramen dicht. Kenneths hand tussen het raam en dan in een stikhete trein zitten.
Moest op een gegeven moment ook plassen en dat is knaplastig op een hurktoilet ineen trein die hobbelt.
Toen ik terug kwam lag mijn hele bedje onder de beestjes. Lieve Kenneth stond zojn boven bedje af. Mijn vader lag al heerlijk te slapen tussen de beestjes. Het was een lange 14 uur..... vroeg in de ochtend uurtje of 4:00 uur kwamen we aan in Chiang Mai. Een Tuktuk genomen naar het hotel. Helaas konden we er ook nog niet in en alle kamers zaten vol.
Dan maar naar mc Donalds. Het ontbijt daar was goed te doen. En het werd gelukkig al weer licht.
Rond een uurtje of 7:00 waren er gelukkig twee kamers vrij en mochten we erin.
Even bij geslapen en daarna een toer geboekt. Er is hier zoveel te doen.
We hebben een scooters gehuurd. Wat gaan die dingen snel. Was best wel even spannend. Een aant tempels opgezocht en toen begon te plensen niet zo'n beetje ook. Natuurlijk hadden we geen regenkleding bij ons. Even schuilen.... uiteindelijk toch maar gaan rijden naar een plaza. De regendruppels deden gewoon pijn. Het was gelukkig snel droog.
Terug naar de kamers zijn we weer een dutje gaan doen om vervolgens naar de avondmarkt te gaan. Wat een leuke markt en weer heerlijk gegeten. Ik houd echt van coconut soup. Heerlijk en dan die lekkere verse vruchtensappen!!!
Mijn moeder en ik hebben op de terugweg nog een massage genomen. Heerlijk voor onze tere voetjes.
Ken kwam ons na een uurtje weer ophalen.
Ja, en had sjans hoor. Man alleen, dat wil wel. Moet eerlijk zeggen ik vond het geen knappert.
Toen naar bed, morgen de excursie.
Olifanten, raften en hiking.

Rond achten werden we gehaald voor onze excursie. We zijn eerst nar een lokale markt gegaan om wat eten te kopen voor de olifanten.
Uurtje rijden de bergen in.
Een hele leuke groep. Amerikanen, Engelsen en Spanjaarden.
Er stonden 5 olifanten niet aan kettingen gewoon los.
Eerst kennis gemaakt met ze... door ze lekker eten te geven