Dong Hoi

29 juli 2017 - Thành phố Tân An, Vietnam

Met de nachttrein naar Dong Hoi om een national park te bezoeken. Onder andere paradice cave en de dark cave. We gingen voor de dark cave. Alles ging volgens plan. Het weer was goed, de reis ging goed, opgehaald door het hotel een lekker ontbijt en gaan.
Het was ruim 1,5 uur rijden maar daar waren we dan. Super druk veel chinezen en toen kregen we te horen dat Terence de dark cave niet in mocht omdat het water te hoog stond. Hier waren we niet blij mee. Het ging juist om het avontuur. In het donker in een grot. Klimmen klauteren en vies worden. Grotten hebben we nu wel gezien we wilden weer wat doen. Teleurgesteld toch paradice cave gezien. Niet veel anders als die van halong bai. Contact gehad met het reisbureau en de regels zijn aangeschermd ergens natuurlijk heel goed, maar hier kwamen voor.
Gelukkig werd er een rit naar huis geregeld en heeft het reisbureau het heel goed opgelost. Terug in het hotel hebben we obs allemaal weer een beetje opgeladen. Wat kunnen dutjes lekker zijn. Dong hoi heeft in de avond weinig te bieden. Vroeg in de ochtend gaan we met de dagtrein naar Hue.
Vandaag zijn we aangekomen in Hue.
We hebben een 4 sterren hotel maar zijn toch wat teleurgesteld in de sterren. Het hotel is oud en heeft nodig herstel nodig. Het zwembad is prima maar toch anders als de foto's van booking.com.
Ook het persooneel wil graag excusies verkopen met een glimlach zodra we aangeven dit niet nodig te hebben is de glimlach snel weg jammer. Want ik had hoge verwachtingen. De kamer is prima en het wel lekker dat we even niets hoeven. Wel mis ik de rozenblaadjes en mooi gevouwen handdoeken. Morgen gaan we ontbijt beleven hopelijk is deze viersterren waardig.
We hebben wel scooters gehuurd voor overmorgen om naar Hoi An te rijden. SPANNEND.

1. Linda:
    29 juli 2017
    Jammer he
  2. Marja de Bruin:
    29 juli 2017
    Leest als een geweldige vakantie. Ga je het paleis in Hué nog bezoeken?
  3. Odesma von Harras:
    2 augustus 2017
    Nee, Marja dat hebben we niet gedaan. We zijn wel naar het verlaten zwembad geweest.