Onderweg naar Khao Sok

12 augustus 2016 - Khao Sok, Thailand

Gisteren zijn we op goed geluk eilandjes gaan hoppen. We werden om 9:00 uur opgehaald en werden met een mini van naar een haventje gebracht. Wat een vieze boel was dat. Gelukkig was het toen nog droog. We moeaten door de slib de longtail boot op.
De zee was wild en het begon ook nog te regenen. Het zag er naar uit dat we richting de donkere wolken vaarden.
Ook de golven waar hoog en we moesten ons goed vasthouden. Terence was toch wel een beetje angstig. Na ongeveer 40 minuten kwamen we aan bij Hong eiland. Daar betaalde je een toeristentoeslag van 300 Baht pp. Best toeristisch maar als je het zonnetje erbij bedacht best mooi.
Het snorkelen viel tegen het water was troebel en de vissen....? Ik zag ze niet.
Het zonnetje begon gelukkig wel te schijnen, na twee uurtjes begon het weer te regenen. We wilde toch al naar ander eilandje.
Dit eilandje was ook mooi maar zonder zon, valt alles toch een beetje tegen.
Het derde eilandje was net zo mooi en hier was het water helderder. En zeker lekker warm. Warmer dan de regen.....
We hadden het wel weer gezien en vroegen de schipper terug te gaan varen. Kan niet anders dan zeggen dat alles tot op de puntjes geregeld is. Meloen en ananas op de boot. Busje werd gebeld en in het vieze haventje werd het bootje voor de taxi gezet. En echt alles stipt op tijd.
Weer terug in hotel begon het te regenen echt hard. We moesten dus genoodzaakt een dutje doen.
Dit vond niemand erg. De jongens waren echt vertrokken.
In de avond hebben Burger King gegeten even wat anders.
De jongens spelen graag pokemon dus een wandeling vinden zij niet erg.

Vandaag hebbeb we eerts ontbeten en om 10:00 uur is de taxi ons komen halen om naar Khao Sok te gaan. Zo'n 3 uurtjea rijden van Krabi. Ik zit naast Terence in de bus en volgens mij heeft die last van ze buik, want er komen gassen uit niet normaal.
Ook hoorden we van het thuisfront dat er een bomaanslag was in Hua Min
Daar gaan we nu niet heen, maar we zullen toch goed opletten.

1. Marja de Bruin:
    12 augustus 2016
    Enjoy
  2. Ida de Bruin:
    18 augustus 2016
    Nou jullie zijn constant beweging, leuk wat jullie allemaal meemaken alleen jammer van al die regen, maar laat de regen de pret niet drukken en ja die bomaanslagen hopelijk blijven die ver van jullie vandaan, gewoon blijven genieten van deze supervakantie liefs Fred en Ida xxxxxx