Chiang Mai excursie

11 augustus 2016 - Chang Moi, Thailand

We hebben de olifanten lekker eten gegeven en ze kennen ons nu wel een beetje.
Er werd ons veel uitgelegd over de olifanten. Ze willen goed voor de olifanten zorgen. We gingen er ook niet op rijden. Er waren geen kettingen of mannen met scherpe punten. De olifanten waren gekocht van eigenaren die niet goed voor ze zorgden.
Wij mochten de olifanten wassen. Dat vond ik wel leuk. Nam een sprong in het water. Niet wetende dat het water zo diep was. En werd mee genomen door de stroming. Was niet om aan te zwemmen. Gelukkig wad er een aardige jonge engelsman uit Manchester om me te redden. Eindelijk een plekje kwamen de olifant drollen langsdrijven. Ken waarschuwde me net op tijd. Wat een grote drollen. Ze eten natuurlijk ook veel, maar toch.
Het was een leuke ervaring.
Nu gingen we raften.
We waren al gewaarschuwd dat het water ruw kon zijn.
We konden met z'n zessen op de boot.
Kenneth met mijn vader vooraan. Dan Djelano eten Terence en achteraan ik een mijn moeder en de instructeur.
Korte uitleg gehad. De eerste stroomversnelling ging goed. Hoge golf een lachen. Terence had het grootste woord samen met mij moeder. 1,2 een 1, 2 .
Tijdens het roeien. Djelano en ik hadden meer ruzie met onze peddels. Volgens hem ging ik te langzaam of te snel. Natuurlijk had ik het gedaan.
Tweede stroomversnelling. Ja, hoor de andere groep ging om. Goed op letten dus. We moesten op de bodem van de boot zitten. Goed vasthouden. Pfff we zijn niet om. Terence, Terence is weg. Shit. Van opluchting naar paniek. Terence lag in het water. Jee zag de paniek in zijn ogen. De stroming was nog steeds heftig.
Wat moet je doen er in springen?
De instructeur blies hevig op zijn fluitje ook bij hem zag ik paniek.
Roepen naar Terence goed zo Te r ence je doet het goed. Blijf maar drijven! We komen nar je toe. Niet huilen. We komen. Niet spartelen. Rustig blijven. Uit eindelijk sprong Ken in het water. Gelukkig dreef hij niet verder af. Terence kon een peddel pakken en werd binnen gehaald. Wat een kanjer. Daarna kwamen de na schokken. Hij begon echt te rillen een zag lijkwit. Verder had hij alleen blauwe knieen. Beetje geprobeerd op te warmen hij had het raften wel gezien. Toch moest de tocht afgemaakt worden. Hij bleef midden in de boot en hield mij stevig vast. Kon nog wel lachen voor de foto.
Na het raften was de excursie nog niet afgelopen. Nee we gingen nog een uur hiken naar een waterval.
Wat was de route mooi. Maar zwaar en smalle paden en klimmen.
Wat heb ik gelachen. Je moest ook over smalle plankjes lopen. Mijn moeder deed dat wel even. Niet!!! Haha lachen. Pieste ze in haar broek. Ach iedereen zweet.... dat is wel anders een kontje geven als je weet dat je moeder geen tena lady aanheeft.
Ook ik deed het bijna in mijn broek van het lachen. Twee merken uit Los Angels, oorspronkelijk Philipijns Pearl en Patricia hebben ook meegelachen en moedigde mijn moeder goed aan. Een zware tocht, maar mooie waterval. Wat is water krachtig!
Pap ik moet poepen was het volgende. Ja, geen wc.... Odes, Terence niet poepen. Ja, ga daar in het water staan zei maar.
Hup broek laag kwam een bonus uit. Niet normaal leek wel een anaconda.
Die Terence kon gelukkig weer lachen, om zijn eigen drol.
Niemand heeft er last van gehad, want ook hier was de stroming er hard.
De terugreis ging beter.
Ook zwaar meer beter te doen.
De kinderen vinden het helemaal niet zwaar die liepen zo goed mee.
Djelano op zijn slippers alleen met de groep vooraan.
En wij bijna achteraan.
De terug reis per tuk tuk 1,5 uur nog... dat was zwaar. Iedereen sliep ook. Snel wat gegeten. En toen naar het hotel om koffers te pakken én te slapen. Wekker gaat om 4:00 uur om naar Krabi te gaan.

Chiang Mai is een leuke stad waar je veel excursies kunt doen. Hier hadden we best iets langer kunnen blijven.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marja de Bruin:
    11 augustus 2016
    Ik zie jullie zo voor me...
  2. Jorn:
    11 augustus 2016