Ha Long Bay en weer onderweg naar Nimh Bin

26 juli 2017 - Hạ Longbaai, Vietnam

Aangekomen in Ha Long Bay werd iedereen verdeeld over de boten. Wij hadden de Imperial Cruise Classic. Op eerste gezicht prima kamer, de konniey dicht en de kamer van de jongens was zeer muf. Ach dit is ook Vietnam. We hebben niets te klagen mooi weer rustige zee. Wat we wel zagen waren echt gigantische kwallen. Nee, voor mij wordt het dan toch niet zwemmen.
Het uitzicht was niet te beschrijven zo mooi. Eilandjes, valken en grote kwallen. Vissersdorpjes op het water.
Ook op de boot leuke mensen. Fransen, Spanjaarden, Zwitsersen Australischers. Allemaal even leuk en gezellig.
In de ochtend nog een Tai Chi les jaja om 6 uur stonden we, omdat deze eerst niet doorging stonden wij er.
Het stelde niet veel voor maar oke.
In de ochtend was het weer jammer genoeg wat minder. We gingen nu naar een bungalow. Wat was dit mooi. Echt Idyllisch.
Uitzicht ja goddelijk. Nog een fietstocht op echte barrels. Wat waren de fietsen oud en versleten. Ze pakten ook echt de ousten die er waren. Die hoorden waarschijnlijke bij de classis toer. Gezwommen, gekajakt en heerlijk eten wat wil een mens nog meer. Het enige wat ontbrak was een hangmat.
De volgende ochtend moesten we vroeger weg er was storm op komst veel gedonder en bliksemflitsen. Over het grote eiland Cat Ba en een klein stukje met de boot. Je zag dat ze veel moesten regelen dus het was iets meer wachten maar verder top geregeld. Ondertussen regende het af en toe heel hard.
Bus terug naar Hanoi.
Hotel uitgezocht midden in het centrum zonder kakkerlakken.
Af gesproken met Jor en Wen wat was dat gezellig om elkaar hier tegen te komen. Heerlijk gegeten en wat gedronken. We hebben uitgepakt met eten. Zo voor 40 euro hebben we met z'n achten gegeten en gedronken.
Misschien komen we elkaar later de route nog tegen.
Nu richting Nimh Bin.
Het erge is dat ik tegen Terence zeg dat hij altijd eerst moet plassen voel ik zelf dat ik zo nodig moet. Ik zeg niets en hoop dat de eerste stop snel komt.;)